top of page
  • תמונת הסופר/תArik Afek

מסחר בביטקוין / בקריפטו



הרבה אנשים נמשכים לשוק הקריפטו הכוללים מטבעות קריפטוגרפיים שבורשם עומד ביטקויין, אבל לא באמת יודעים מה לעשות. האם לקנות ביטקוין? להחזיק איטריום? לקנות מטבעות קיפטוגרפיים המומלצים ברשתות חברתיות?


יש המון פרסומים על רווחים פנטסטיים בקריפטו, אנשים שעשו את הונם מביטקוין, אתריום ועוד, אבל כולנו ישראלים וחשדנים ומבינים שיש קאצ'. מה הקאצ'?

איך מרוויחים? האם המספרים האלה שאנשים מפרסמים הם בכלל ריאליים? אבל מהו ביטקוין איך עושים מסחר בביטקוין? איך עושים מסחר הקריפטו בדרך הנכונה? מהי הדרך הנכונה? על השאלות האלה נשתדל לענות בפוסט הזה.


האמת היא שהקאצ' תלוי בעיקר בכם. איך תגשו לעניין המטבעות, ואיך תתנהלו בעולם המטבעות הדיגיטליים, קריפטוגרפיים.



השקעה במטבעות קריפטו

יש כמה וכמה גישות על איך להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים. לכל אחת מהגישות את היתרונות והחסרונות שלה.


הודל HODL

הודל הוא השיבוש של המילה הולד, HOLD להחזיק, שאירעה אי אז בתכתובת בין מישהם בראשית ימי הקריפטו, והפכה למונח של רכישה והחזקת מטבעות קריפטוגרפיים, ובעיקר ביטקוין. הרעיון הוא פשוט. שגר ושכח. בתרגום לשפת המטבעות הדיגיטליים, קנה, העבר לארנק שלך ושכח. השוק יירד, יעלה, יתרסק יעלה שוב, לא מעניין, לא צריך להשקיע בזה זמן מחשבה או מאמץ, וכן כדאי לחכות ולמכור ביום בו השוק יהיה גבוה. קל, פשוט, לא מצריך זמן, ותשואה פנטסטית, אם לשפוט את עלייתו של הביטקוין לאורך הדרך עד כה.

האתגר האמיתי הוא להבין מהם המטבעות הקריפטוגרפיים המומלצים לרכישה. הפתרון הוא לקנות סל מטבעות כאלה, ולקוות שהם לא יתגלו כחסרי ערך בהמשך הדרך. מה כדאי, איזה, כמה? לא בפוסט הנוכחי.

במילים אחרות אפשר להגיד שאם נקטתם בגישה של החזקה אתם בעצם משקיעים במטבעות קריפטוגרפיים. השקעה היא ללא ספק טכניקה לגיטימית להרוויח בתחום. מידת המעקב, מכירת והחלפת מטבעות קריפטוגרפיים באחרים, תלויים בזמן וברצון שלכם למעורבות בשוק. רצוי כמובן לפעול לפי מחזורי המסחר (הסבר קצר בסוף הפוסט).


מסחר יומי בקריפטו

במקום לקנות ולהחזיק מטבעות, ולהמתין שערכן יעלה, ניתן לסחור בשוק באופן פעיל אקטיבי. לקנות ולמכור מטבעות ולמקסם את הרווחים עד כמה שניתן. אם השוק למשל עלה מאוד, והוא זקוק לתיקון טכני, אפשר לצפות לירידה משמעותית של עשרת אחוזים, ולהרוויח מהמחסר במטבעות הקריפטוגרפיים, ולא רק לחכות שיירדו ויעלו שוב. אפשר גם להרוויח כאשר ערכו של מטבע קריפטוגרפי יורד באמצעות מה שנקרא פוזיציית שורט, SHORT.


המסחר יכול להיות בטווחי זמן של ימים שבועות וחודשים, והוא יכול להיות בטווחי זמן של תוך יום. יש מספר גישות למסחר ולכל גישה יש את קבועי הזמן שלה. כמות הזמן הנדרשת מכם ללימוד ולמסחר תלויה בסגנון המסחר שתבחרו לעצמכם, והיא בתורה, תושפע מאוד מכמות הזמן הפנוי העומד לרשותכם.


הערכות למסחר במטבעות קריפטו

זה המקום להזהיר שמסחר הוא פעילות מקצועית המחייבת לימוד ומקצועיות. לא מדובר בהימורים אלא בהשקעה של כספכם כדי שיניב רווחים.

ראשית אל תסכנו אף פעם כסף שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להפסיד, כי הספדים יקרו ואולי אפילו הרבה בתחילת דרככם.

המסחר בקריפטו הוא מקצוע שצריך ללמוד. לא, אין צורך בתואר מתקדם, אבל בעיקר נדרש זמן, כדי לתת לדברים לשקוע, ולתרגל.

הדרך המומלצת ללמוד לסחור היא באמצעות קורס מסודר...


כדי לסחור צריך לפתוח חשבון בזירת מסחר. רצוי להיזהר מזירות לא מוכרות כי כל עוד כספכם שם הוא נמצא בסיכון יחסי. כבר היו זירות שנעלמו עם הכסף. זירות מסודרות כמו ביננס, קראקן, קוינבייס ועוד, הן מקומות שטוב להתחיל בהם. צריך להירשם לאתרים אלו, להפקיד שם כסף או לרכוש שם מטבעותולהתחיל לעבוד.


גישה חלופית היא לסחור דרך זירות מבוזרות. כלומר מהארנק שלכם ישירות חזרה לארנק שלכם. יש יתרונות רבים מאוד לשיטה זו, החיסרון העיקרי הוא עמלות המסחר.


אז מהם מטבעות הקריפטו המומלצים?

שאלה טובה.

התשובה משתנה, מיום ליום, לפעמים תוך שעות.


הדרך האחת לדעת, היא לנתח טכנית את המטבעות, ולבצע מסחר על סמך הידע והניסיון המקצועי שצברתם על המטבעות שניתחתם. מתי לקנות, מתי הנחת הרכישה נשללת וצריך לצאת בהפסד או רווח כי התנאים השתנו, מתי למכור כאשר אתה כן ברווח, וכן הלאה.


דרך אחרת היא להיעזר בדיווחי חדשות מעולם הקריפטו, יוטיוברים המבצעים ניתוח טכני בסרטונים שהם משחררים.

דרך נוספת היא רכישת מנוי לשירותי עזר הממליצים על מטבעות. הגרסה הבסיסית יותר היא להצטרף לקבוצות סיגנלים. קבוצות בהם ניתנים הוראות רכישה ומכירה של מטבעות. יש המון בעיות עם קבוצות סיגנלים וגם סיכויים לא רעים להפסיד כסף אם אתם לא מבינים מה אתם עושים.


מה כן? לחלק את ההשקעה שלכם במטבעות הקריפטוגרפיים לכמה חלקים.

חלק אחד ישמש להשקעה לטווח ארוך, חלק אחר למסחר שוטף וצריך גם חלק במזומן כדי לנצל הזדמנויות ולתת מענה לבעיות שצצות. כמה להקצות? לא נענה על זה כאן, אבל יש לא מעט גישות לעניין וקצרה היריעה. נשלים בפערים בפוסט נפרד.



מחזורי המסחר בקריפטו

כל שוק מתאפיין בהתנהגות מחזורית. הנכסים המנוהלים על ידי השוק חווים 4 שלבים בכל מחזור. שלב הצבירה ACCUMULATION, שלב העליות, שלב הפיזור DISTRIBUTION, ושלב הירידות. בעוד בשלב הצבירה והפיזור, המחירים נעים בטווח מדוד בערך גבוה או נמוך של הנכס, שלבי העלייה והירידה, כשמם כן הם, מתאפיינים בשינוי מהותי של מחיר הנכס, כלפי מעלה או מטה. האתגר הוא לזהות מתי מסתיים מחזור עליות ומתחיל מחזור הפצה, מתי מתחילים מחזורי העלייה והירידה, כדי להיכנס ולצאת מן השוק ולמקסם את הערך של הנכסים שלכם. שוק המטבעות הקריפטוגרפיים מתנהג לפי המחזוריות הזו בדיוק כמו שווקים אחרים. זמן המחזור של השוק נע סביב כארבע שנים, והסיבה היא בעיקר משך הזמן בין החציות HALVING, של הביטקוין.


רוצים לדעת עוד על מסחר בקריפטו? קורס מסחר בקריפטו


bottom of page