top of page
  • תמונת הסופר/תShay David

חברות קריפטו מובילות יוצאות בחיפוש אחר יעדי רכישה חדשים עקב הקריסות בשוק

שתי חברות קריפטו מובילות, Ripple ו-FTX, הצהירות לאחרונה כי הן מחפשות הזדמנויות לרכישת חברות אחרות במטרה להניע צמיחה. זהו סימן לכך שחברות הקריפטו המובילות מרגישות שהן גדולות ומבוססות מספיק כדי להשקיע מזומנים על מיזוגים, רכישות, וצמיחה מאסיבית.


ברט הריסון FTX U.S
ברט הריסון, נשיא בורסת מטבעות הקריפטו FTX U.S

ברט הריסון, נשיא בורסת מטבעות הקריפטו FTX U.S., אמר בשבוע שעבר כי החברה בניהולו נמצאת ב"מקום טוב מאוד מבחינת ההון והמזומנים" וכן שהיא "תחפש בשוק הזדמנויות מיזוג ורכישות פוטנציאליות".

הריסון אמר שהחברה תחפש מוצרים חדשים שיעזרו להם לגייס יותר משתמשים ורישיונות רגולטוריים.

בשנת 2020, FTX רכשה את פלטפורמת המסחר Blockfolio שעזרה לה להשיג יותר משתמשים. מוקדם יותר החודש, דווח כי FTX מחפשת סטארט-אפים מכווני משתמשים לרכישה כדי לדחוף יותר למסחר במניות.


בהתאם, בשנה שעברה, FTX קנתה את LedgerX, בורסה מבוססת בעלת מספר רישיונות רגולטוריים בארה"ב. "אנחנו עושים את זה ברחבי העולם, במקומות כמו יפן, אוסטרליה, ודובאי. במקומות שונים שבהם הצלחנו לשתף פעולה עם חברות מקומיות או לפעמים לבצע רכישות כדי להיות מסוגלים לקבל את הרישיונות שאנחנו צריכים", אמר הריסון .


בראד גארלינגהאוס Ripple
בראד גארלינגהאוס, מנכ"ל חברת התשלומים הבינלאומית Ripple

בינתיים, בראד גארלינגהאוס, מנכ"ל חברת התשלומים הבינלאומית Ripple, אמר שלחברה יש "מאזן חזק מאוד", וכן הוא שחוזה עלייה במיזוגים ורכישות בתעשיית הקריפטו: "אני חושב שתהיה עלייה במיזוגים ורכישות בתחום הבלוקצ'יין והקריפטו. זה עוד לא קרה, אבל אני חושב שזה סביר בעתיד", אמר גרלינגהאוס בשבוע שעבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ. "אנחנו נמצאים כעת בשלב של צמיחה שבו אני חושב שסביר יותר שנהיה בעמדת הקונה ולא המוכר", הוסיף.

רכישות ומיזוגי החברות בעולם הקריפטו פרחו בשנת 2021 באופן חסר תקדים, השווי העולמי של עסקאות שכאלו הסתכם ביותר מ-55 מיליארד דולר, לעומת 1.1 מיליארד דולר ב-2020. זה קרה במקביל לעליות במחירי מטבעות הקריפטו שהביאו את הביטקוין לשיא של כל הזמנים בנובמבר אשתקד.

אבל מאז, כידוע, המחירים ירדו עם הנפילות במגזרי הטכנולוגיה בבורסות העולמיות. כך, למשל, הביטקוין נמוך בכ-55% מהשיא שלו של 68,990 דולר.


ירידה במחירי מטבעות הקריפטו עשויות לפיכך להפוך רכישות מסוימות לאטרקטיביות יותר עבור שחקנים גדולים. בכך, עת שורת הרווח ממסחר רחב היקף בקריפטו מצטצמת, רכישות של חברות קטנות יותר הופכות להיות כלי משמעותי בשיפור הביצועים של ענקיות הקריפטו.


רוצים ללמוד עוד על מסחר בשוק הקריפטו? לחצו על הקישור > קורס קריפטו

bottom of page