top of page
  • תמונת הסופר/תShay David

מה ההבדל בין ביטקוין (BTC) למטבעות אלטים?

מטבעות האלטים מבדילים את עצמם מ-BTC על ידי הרחבת היכולות שלהם והשלמת הפערים שהותירו הפגמים לכאורה של ביטקוין.



מה ההבדל בין ביטקוין לאלטקוינים?

אלטים מבדילים את עצמם מ-BTC על ידי הרחבת היכולות שלהם והשלמת הפערים שהותירו הפגמים לכאורה של ביטקוין. אלטים שונים כמו LTC, ETH, BCH ו- ZEC. נשווה אותם ל- BTC בסעיפים הבאים.

לייטקוין לעומת ביטקוין

ב-7 באוקטובר 2011, מטבע לייטקוין הוצג בניסיון לבצע שיפורים קלים בטכנולוגיית הביטקוין המקורית. לייטקוין מבוסס במידה רבה על ביטקוין, אך הוא שונה בכמה היבטים מרכזיים. לדוגמה, LTC הפחיתה את הזמן הדרוש לבניית בלוק מ -10 ל -2.5 דקות בתקווה שהגדלת מספר העסקאות שהושלמו בפרק זמן נתון תגדיל את מהירות הרשת.

עם זאת, הקטנת זמן החסימה באה על חשבון חסימות יתומות שהכורים פתרו אך לא נבחרו כנתיב הבא של הבלוקצ'יין. כתוצאה מכך, הכורים לא יכלו לעבד את הכמות העצומה של עסקאות בקצב מתאים בדצמבר 2017, מה שגרם ללייטקוין לחוות בעיית מדרגיות.

כדי להתמודד עם הבעיות הנ"ל, לייטקוין אימצה את "עד מופרד" (SegWit), "Mimble Wimble" ו"רשת הברק" כדי להפחית את העומס ברשת. יתר על כן, לייטקוין בחרה אלגוריתם שונה מביטקוין, והסתמכה יותר על זיכרון של מחשב כרייה מאשר על הקוד המקורי, מה שהעניק למטבע יעילות טובה יותר עם יותר כוח עיבוד. ביטקוין משתמש באלגוריתם ההצפנה SHA-256, בעוד לייטקוין משתמש ב-Scrypt.

לבסוף, LTC שונה מ- BTC בכך שאספקת המטבעות הכוללת הוגדלה מ -21 ל -84 מיליון. משמעות הדבר היא כי אותה סחר בלייטקוין תעלה 2 יחידות במקום 0.5 יחידות בביטקוין, מה שהופך אותו למציאותי יותר במראהו ושימושי יותר.

ביטקוין קאש לעומת ביטקוין

ב-1 באוגוסט 2017, ביטקוין קאש נוצר כעדכון תוכנה (מזלג) מרשת הביטקוין המקורית כדי להשתמש ב-SegWit כדי לתקן את בעיות קנה המידה של הביטקוין. עם זאת, משתמשים שינו את הגישה שלהם להרחבת גודל הבלוק מ-1 ל-8 MB, מה שאפשר גידול של פי שמונה במספר העסקאות כל 10 דקות, והפחיתו את עמלות העסקה.

יתר על כן, תומכי BCH מאמינים שהוא מתאים יותר כאמצעי חליפין, בעוד שמטבע הקריפטו המוביל ביטקוין מתאים יותר כמאגר בעל ערך.

ZCash לעומת ביטקוין

מטבע הקריפטו Zcash הוצג ב-28 באוקטובר 2016, כאשר זמני החסימה צומצמו מההצעה המקורית של סאטושי נקמוטו של 10 דקות ל-2.5 דקות. Zcash מרחיב את הרעיון של ביטקוין של "שם בדוי" (שבו הבעלים אינם ידועים אך כתובות זמינות לציבור) לעסקאות אנונימיות.

כדי להסביר את הנתונים הנוספים בעסקאות המסובכות יותר שלה, ZEC בחרה בגודל בלוק של 2 MB, שהוא כפול מזה של BTC.



רוצים ללמודלסחור בקריפטו לחצו על הלינק >> קורס מסחר בקריפטו

bottom of page