top of page
  • תמונת הסופר/תRon

ה- CIA מאשרים את השמועות: "אנחנו עובדים על מספר פרויקטים של קריפטו"

ארגון ה-CIA (סוכנות הריגול של ארה"ב) אמנם לא המציאו את הביטקוין כפי שחובבי קונספירציות אומרים, אבל הם כן מנהלים מספר פרויקטים של מטבעות קריפטוגרפים, אומר המנהל וויליאם ברנס.

אמ;לק:

המנהל הנוכחי של סוכנות הביון המרכזית, וויליאם ברנס נשאל על מעורבות הCIA במאבק בתוכנות כופר, על פי דבריו, המנהל שהיה לפניו התחיל בכמה "פרויקטים שונים שהתמקדו במטבעות קריפטוגרפים".



אם תעשו חיפוש קצר בגוגל תמצאו מאות תאוריות קונספירציה הטוענות שהראפר טופאק עדיין חי, ביל גייטס הכניס שבבים שנועדו לשלוט עלינו בחיסוני קורונה וה-CIA המציא את הביטקוין.

ובכן, מתברר שה-CIA כן מעורב במטבעות קריפטוגרפים - גם אם הוא לא המציא את הביטקוין


איזה סוג של פרויקטים?

במהלך כנס המנהלים של הוול סטריט ג'ורנל שהיה אתמול (Wall Street Journal's) נשאלה שאלה בנושא המטבעות הקריפטוגרפים, ברנס אישר שהם עובדים על פרויקטים של מטבעות קריפטוגרפים והוסיף שה-CIA מחפשים להוסיף מומחיות במטבעות קריפטוגרפים ומומחי בלוקצ'יין לצוותי המודיעין שלו. הוא אמר שאתגרים מתחום הקריפטו "יכולים להיות בעלי השפעה עצומה" על ארצות הברית בהתחשב במה שהוא כבר ראה בהתקפות כופר.

וויליאם ברנס בכנס המנהלים של וול סטריט. 6 לדצמבר

"קודמי התחיל את זה" אמר ברנס, למרות שהוא לא הודיע איזה מהם כי היו 5 רק בשנים האחרונות, אך סביר להניח שהוא התכוון לדיוויד כהן. "הם התחילו מספר פרויקטים שונים שהתמקדו במטבעות קריפטו וניסו להסתכל גם על השלכות מסדר שני ושלישי ועזרו עם עמיתינו בחלקים אחרים של ארצות הברית כדי לספק מודיעין על מה שאנחנו רואים"


כהן, שהנשיא ביידן בחר בו להיות המנהל בפועל מחודש ינואר עד מרץ, הוא מושתל ממשרד האוצר שפיקח על המשרד לבקרת נכסים זרים ועל הרשת לאכיפת פשעים פיננסיים, ששניהם נלחמים בתשלומי כופר ואומרים לחברות הגדולות לא לשלם. ובקיצור, הוא בדיוק מסוג האנשים שיגרום לסוכנות הריגול המרכזית לאסוף מידע מודיעיני על מטבעות קריפטוגרפים (את זה שהוא יהודי כבר ציינו?).


מה זה תוכנת כופר?

תוכנת כופר היא סוג של תוכנה זדונית שנועדה להשתלט לכם על המחשב/טלפון ולהגביל את הפעולות שלו עד קבלת התשלום הדרוש, לרוב התשלום יבוקש באמצעות ביטקוין או במטבע מונרו (XMR). השנה היו התקפות כופר גדולות מאוד של חברת נפט, מסעדות, מפעלים ואפילו סתם אנשים פרטיים. ממשלת ביידן ביוני האחרון תייגו את תכניות הכופר בעדיפות והודיעו כי ישתמשו במעקב אחרי מטבעות קריפטוגרפים כדי לטפל בה.


כבר תקופה ארוכה מבינים את הערך

מייקל מורל, ששימש כמנהל בפועל של הסוכנות ב2 הזדמנויות נפרדות תחת שלטון הנשיא אובמה, רואה גם הוא א הערך של הביטקוין לקהילתה המודיעין

מוקדם יותר השנה, מורל כינה את טכנולוגיית הבלוקצ'יין "ברכה למעקב" בדו"ח, שפורסם על ידי מועצת הקריפטו לחדשנות בהובלת Coinbase ו-Square. הדו"ח הגן על המטבע הקריפטו מפני טענות לפיהן מקרה השימוש הטוב ביותר שלו הוא למפעל פלילי.


דבריו של ברנס לא היו כל כך ברורים לגבי מה בדיוק ה-CIA עושים. האם מדובר בללמוד על הרשתות או לשבש אותן? אבל הוא כן הוסיף ואמר ש"אחת הדרכים להגיע למתקפות כופר ולהרתיע אותן היא להיות מסוגל להגיע לרשתות הפיננסיות שבהן משתמשים כל כך הרבה מאותן רשתות פליליות, וזה מגיע בדיוק לסוגיית המטבעות הדיגיטליים".


רוצים גם אתם ללמוד לסחור ולנצל את התנודתיות בשוק המשוגע הזה? הצטרפו אלינו>> קורס מסחר בקריפטו

bottom of page