top of page
  • תמונת הסופר/תRon

האם מדינה יכולה לאסור את השימוש בקריפטו?

כבר מעל לעשור קיים החשש שהמדינה תאסור את השימוש בביטקויין, אך במהלך השנים האחרונות החשש הולך וקטן



אמ;לק

  • מספר מדינות כבר אסרו על השימוש בביטקויין

  • האכיפה היא כמעט ובלתי אפשרית

  • עם הטכנולוגיה הנוכחית אפשר לגשת לקריפטו גם במקומות בעלי משטר דיקטטורי

למה שיאסרו את השימוש בביטקויין?

כבר מימיו הראשונים של הביטקויין היו חששות רבים שזה רק עניין של זמן עד ששוק הקריפטו יאסר על ידי ממשלות ברחבי העולם, חששות אלו נבעו מסיבות רבות.

ראשית, לעתים קרובות הביטקויין מהווה איום על מערכות הכספים שיש לנו כיום, במקומות רבים בעולם מקבלים תשלומים בקריפטו וכתוצאה מכך השימוש בכסף המודפס הולך ופוחת, מה שעלול לערער את השימוש בבנקים מרכזיים ברחבי העולם.

בנוסף לכך, הביטקויין מקל בביצוע עסקאות לא חוקיות כגון סחר בסמים, הלבנת הון, תוכנות כופר ועוד בגלל האנונימיות המוחלטת שבו וחוסר הרגולציה.


אז אפשרי לאסור את השימוש בביטקויין?

השאלה אם ניתן לאסור את השימוש בביטקויין כבר נענתה במידה מסויימת, שכן מטבעות הקריפטו כבר נאסרו באופן רשמי במספר מדינות. נכון לעכשיו מדובר רק בקומץ מדינות קטן מאוד שאוסר את השימוש בביטקויין ואוסרים על כל אינטרקציה או שימוש במטבעות קריפטוגרפים בפרט.

מדינות אלו הן מצריים, אלג'יריה, אקוודור, פקיסטן ונפאל.

שימו לב שרוב המדינות שבהן נאסר השימוש בקריפטו/הוגבל השימוש במטבעות קריפטוגרפים אלה מדינות שבהן הדמוקרטיה פגועה או גרוע מכך.


ההתנגדות לקריפטו בסין

מכל המדינות שהביעו התנגדות לשימוש במטבעות קריפטוגרפים, סין עשתה את המהלכים האגרסיביים ביותר.

בשנת 2021 סין החליטה להילחם בכל חברות הכרייה ובחברות הקשורות לקריפטו בכלל.

באופן כללי סין אסרה במשך זמן רב על המסחר בקריפטו, אך לפני מספר חודשים הממשלה אילצה את כורי הקריפטו לעצור את עבודתם ולעבור מחוץ למדינה, כל זה בזמן שהבנק המרכזי בסין (PBoC) הוציא צו לכל פלטפורמות התשלומים והבנקים להפסיק את פעילות הקריפטו.


לפני האיסורים שקרו בשנת 2021, סין שלטה בשני שליש מתעשיית כריית הביטקין העולמית!! (66%), מה שגרם לבהלה ופאניקה בקרב מחזיקי המטבעות.



האם ארה"ב יכולה לאסור ביטקויין?

נכון לעכשיו, הביטקויין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים חוקיים בארצות הברית. SEC (הוועדה לניירות ערך ולבורסות) הצהירו כי הביטקויין הוא לא נייר ערך והרשות העיקרית לפיקוח על הבורסות (CFTC) הכריזה בשנת 2015 כי הביטקויין הוא מצרך כמו זהב וכך יש להתייחס אליו.

בשנת 2013 רשת אכיפת הפשעים הפיננסיים של משרד האוצר האמריקאי (FinCEN) פרסמה הנחיות הקובעות כי השקעה ושימוש בביטקויין כאמצעי תשלום זה חוקי במידה ובעל העסק מסכים לכך.


בגלל השינויים בין כל האזורים בארה"ב אז התקנות של השימוש בביטקויין משתנה בין מדינה למדינה, לדוגמה בהוואי, עסקים הקשורים במטבעות קריפטוגרפים חייבים להגיש בקשה לרישיון מתאים לכך, לעומת זאת, במדינת וויומינג למטבעות הקריפטו יש את אותו ערך חוקי בדיוק כמו לכסף רגיל.


אחרי שמבינים את כל המידע הזה, אפשר לקחת בחשבון שהסיכוי שיאסרו ביטקויין בארצות הברית הוא מאוד נמוך, ואכן חברות ענק אמריקאיות רכשו עד כה ביטקויין במיליארדי דולרים והן ממשיכות לרכוש ולהחזיק.


"הביטקויין מושרש עמוק מדיי במערכת הפיננסית בארה"ב כדי לאסור אותו"

מרשל היינר, מייסד MetalPay


אז בקיצור, מדינות אכן יכולות לאסור את השימוש בקריפטו אך האכיפה היא כמעט ובלתי אפשרית, האמונה בביטקויין רק הולכת וגוברת מיום ליום וחברות ענק מצטרפות להחזקת מטבעות קריפטוגרפיים כל יום.


לחצו כאן אם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק את כל נושא הקריפטו ולדעת לסחור בצורה הטובה ביותר >> קורס מסחר בקריפטו

bottom of page