top of page
  • תמונת הסופר/תRon

ביטקויין BTC עובר את 49K$ בזמן שפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ וטוויטר בקריסה

במהלך הקריסה, משתמשי קריפטו רבים מפגינים את הצורך ברשת חברתית מבוזרת הבנוייה על בלוקצ'יין

ההשפעה על השוק

וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק, פלטפורמות המדיה והתקשורת העיקריות קרסו והושבתו בזמן שהביטקויין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים, כגון שיבה (SHIB) עלו עליות מרשימות.


כפי שמראים הנתונים בTradingView, מחיר הביטקיין עלה למעל 49,000$, זאת לאחר שהגיע לשפל יומי של 46,891$, עלייה של כ-5.2% בתוך שעתיים בלבד!

כמובן שהאטריום (ETH), המטבע עם השווי שוק השני בעולם לא נשאר אדיש לעליות של הביטקויין וגם הוא עלה כ3.5% והגיע למחיר של 3,438$ נכון לרגע כתיבת המאמר.


העליות המפתיעות האלו הגיעו כאשר פלטפורת המדיה החברתית הגדולה פייסבוק, אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם ואפליקצית ההודעות וואטסאפ, שכולן תחת הבעלות של פייסבוק, קרסו בסביבות השעה 18:38 לפי שעון ישראל. פייסבוק הודיעה בטוויטר כי הפרטים בבדיקה. לאחר כשעה גם אפליקציית טוויטר, גוגל ואמאזון קרסו.


זו לא הפעם הראשונה

בערך באותו זמן, בתאריך ה13 למרץ 2019, כל שלושת הפלטפורמות דיווחו על הפסקה שנמשכה למעלה מ24 שעות, באותו זמן פייסבוק ייחסה את הבעיה ל"שינוי תצורת השרת".


איך זה משפיע על עולם הקריפטו?

כל המדיות החברתיות פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, וואטסאפ וכו'.. הן פלטפורמות להעברת מידע בין סוחרים ומה שמקנה לקהילה השפעה סביב הפרוייקטים בקריפטו ובבלוקצ'יין בפרט.

אבל זה לא אומר שאין יותר קהילה ודרכים להעברת מידע, נכון לעכשיו דיסקורד, טלגרם, דיסקורד, יוטיוב ועוד פלטפורמות רבות עדיין פועלות כרגיל.


רשת חברתית שבנוייה על בלוקצ'יין

לפני שהקריסה הגיעה גם לטוויטר, משתמשים רבים צייצו והדגישו שצריך רשת חברתית מבוזרת שבנוייה על בלוקצ'יין.

"אם היו בונים את פייסבוק את בלוקצ'יין, זה לעולם לא היה קורס" כך אמר אלן פרינגטון, שכותב באופן קבוע על הביטקויין ומהטבעות קריפטוגרפים נוספים בבלוג שלו.


שוק המניות

בעקבות הקריסות בפלטפורמות החברתיות, ירדה מניית פייסבוק במעל ל5% והיא כרגע עומדת על שווי של 324.80$


לחצו כאן אם גם לכם נמאס להפסיד ואתם רוצים ללמוד את כל התחום המשוגע הזה של המטבעות קריפטוגרפים>> קורס מסחר בקריפטו

bottom of page