top of page
  • תמונת הסופר/תRon

חדשות השבוע בקריפטו - 16.01.22

מה זה "קריפטו ריו"? מה ספרד מתכננת לעשות בשנת 2022? מה הצהירו הסוכנות הפדרלית של פקיסטן? לישראל יהיה שקל דיגיטלי חדש? וקצת מידע על כמה משקיעים חדשים נכנסו בשנת 2021

עדכון שוק הקריפטו | חדשות השבוע 16 בינואר

מספר משקיעי הקריפטו בארה"ב גדל ב-70% בשנת 2021

על פי הסקר האחרון של בורסת Houbi, רוב בעלי המטבעות הקריפטוגרפים מארצות הברית שמשתמשים בזירה הם משקיעים וסוחרים חדשים שנכנסו לעולם הקריפטו בשנת 2021 לראשונה


הסקר נערך בהשתתפות של 3,100 מבוגרים בארה"ב ונועד לאמוד את הידע של המשיבים על מטבעות קריפטוגרפים, רגשותיהם ועמדותיהם כלפי שוק הקריפטו בכלל.


המחקר מצא כי:

68% מהנבחנים למדו לראשונה על קריפטו לראשונה וקנו אותו בשנת 2021.

21% מהנשאלים החלו להשקיע לפני יותר משנתיים

12% ביצעו את השקעות הקריפטו הראשונות שלהם ב4 השנים האחרונות

ורק 9% מהמשתתפים בסקר נכנסו לשוק הקריפטו לפני מעל ל4 שנים.


למרות זאת, על פי תוצאות הסקר, האמריקאים לא משקיעים סכומי עתק בקריפטו

46% מהנסקרים השקיעו 1,000 דולר או פחות במטבעות קריפטוגרפיים. 25% דיווחו שבבעלותם בין 1,000 ל-10,000 דולר במטבעות דיגיטליים.

"קריפטו ריו"

אדוארדו פאס - ראש העיר ריו דה ז'נרו מתכוון להקצות 1% מרזרבות העיר בביטקוין

"אנחנו הולכים להשיק את Crypto Rio ולהשקיע אחוז אחד מאוצר העיר בביטקוין", אמר פאס.


"לריו דה ז'נרו יש את כל מה שצריך כדי להפוך לבירת הטכנולוגיה של דרום אמריקה. אירועים כמו שבוע החדשנות בריו באים לחזק את תדמית העיר כמקום המושלם לעבוד, לחיות ולחדש".


אימוץ הביטקוין המתוכנן לבוא הוא נחשב צעד עצום בעתיד המטבע ועולם הקריפטו, שכן ריו דה ז'נרו היא הלב הפיננסי של ברזיל, כלכלתה היא גם אחת הגדולות באזור אמריקה הלטינית ובין הצומחות ביותר בעולם.

ריו דה ז'נרו
ספרד רוצה להיות מרכז קריפטו

כל אחד שרצה למשוך את רווחי הביטקוין שלו לחשבון הבנק שמע על שלל דרכים, חלפנים ישראלים, חשבונות בנק בחו"ל וגם כספומט של ביטקוין.


כספומט של ביטקוין הוא בדיוק כמו כספומט רגיל שבו אתם מושכים כסף שנמצא בחשבון הבנק - ובמקרה הזה בארנק החם/קר שלכם לכסף מזומן.


ספרד היא המדינה המובילה באירופה מבחינת כמות כספומטים של ביטקוין, עם 199 כספומטים שזמינים כיום במדינה. בתמונה הכוללת, אירופה נמצאת הרחק מאחורי צפון אמריקה בסך הכספומטים הזמינים.

אירופה אחראית ל-4% מסך הכספומטים של קריפטו הזמינים בעולם בזמן שספרד נמצאת במקום הראשון עם 199 כספומטים (ספרד מתכננים לבנות עוד 100 כספומטים של ביטקוין בשנת 2022!) ואחריה שוויץ עם 142. לצורך ההשוואה, בישראל יש רק כ-14 כספומטים של ביטקוין.


פקיסטן מבקשת לחסום אתרים העוסקים בקריפטו

על פי הדיווחים, סוכנות החקירות הפדרלית של פקיסטן (FIA) מבקשת לחסום אתרים העוסקים במטבעות קריפטוגרפים.


מנכ"ל ה-FIA, ד"ר סנאוללה עבאסי, אמר לעיתונות ביום שבת כי הסוכנות שלו תפנה לרשות התקשורת של פקיסטן (PTA) כדי לחסום אתרי קריפטו כדי למנוע הונאה והלבנת הון.

ההחלטה באה בעקבות פגישה שהסוכנות קיימה עם הבנק הלאומי של פקיסטן (SBP) שהמליץ לאחרונה על איסור מוחלט על קריפטו


דבר זה אינו מפתיע במיוחד כי זה כבר ידוע שהמטבעות הדיגיטלים מהווים איום גדול מאוד על הבנקים ברחבי העולם, ואכן כבר היום אנחנו רואים חברות ענק שמסתגלות לשינויים ומתחילו לקבל תשלומים באמצעות מטבעות קריפטוגרפים - כגון ויזה, מאסטרקארד, פייפאל ועוד.


Image: BTCManager
בנק ישראל מתכננים להשיק מטבע דיגיטלי

בנק ישראל החל לבדוק את דעותיהם של קבוצות שונות בנושא מטבע דיגיטלי ישראלי.

למרות שהתגובות הראשונות היו חיוביות, ישראל כנראה לא תהיה מדינה פורצת דרך בכל הנוגע להמרת השקל הפיזי למטבע דיגיטלי. לפי הדו"ח של בנק ישראל ממאי 21, המדינה מתכננת להקים שקל ישראלי שמבוסס על רשת איתריום.


חברת החדשות Bloomberg דיווחו כי יואב סופר, ראש פרויקט הדיגיטל של בנק ישראל הצהיר כי "מדובר בתהליך מתמשך, למרות שהשקל הדיגיטלי עדיין בשלב התפתחותו ולא נקבע תאריך ספציפי להשקה". סופר הוסיף, "כרגע אנחנו מגדילים את המשאבים המוקדשים לפרויקט השקל הדיגיטלי, הן מבחינה כספית והן מבחינת אנשים. לשקל דיגיטלי יש פוטנציאל גדול להגביר את התחרות והחדשנות בתעשיית התשלומים".

מכיוון שמטבעות קריפטוגרפים כבר הפכו לחלופה למטבעות סטנדרטיים בהרבה מקומות בעולם, לבנקים מרכזיים ברחבי העולם אין ברירה אלא לפקוח עין ולהיכנס לתוך התחום כדי לא להישאר מאחור.

Image: גלובס

לקבוצת המסחר:


לערוץ המסחר:



אם גם אתם רוצים ללמוד לסחור ברמה הגבוהה ביותר וכמובן להיות רווחים אז הצטרפו אלינו >> קורס מסחר בקריפטו

bottom of page