top of page
  • תמונת הסופר/תShay David

מה זה NFT?

אז NFT הם "אסימונים" / "טוקנים" שלא ניתנים לשינוי (Non-Fungible Tokens). אלה הם נכסי קריפטו ברשתות הבלוקצ'יין עם קודי זיהוי ומטא נתונים ייחודיים המבדילים אותם זה מזה. שלא כמו מטבעות קריפטו, לא ניתן לסחור בהם או להחליף אותם בשווי ערך. בכך הם נבדלים מאסימונים ניתנים לשינוי כמו מטבעות הקריפטו, שזהים זה לזה ולכן יכולים לשמש מדיום לעסקאות מסחריות.

למבנה המובחן של כל NFT יש פוטנציאל למספר דרכי שימוש. לדוגמה, הם כלי אידיאלי לייצוג דיגיטלי של נכסים פיזיים כמו נדל"ן ויצירות אמנות. מכיוון שהם מבוססים על בלוקצ'יין, NFT יכולים גם להסיר מתווכים, לחבר אמנים עם קהלים, לפשט עסקאות וליצור שווקים חדשים.

חלק גדול מהשוק הנוכחי של NFT מרוכז סביב פריטי אספנות, כגון יצירות אמנות דיגיטליות או כרטיסי ספורט נדירים. לדוגמה, NBA Top Shot הוא מקום לאסוף רגעי NBA בתצורת NFT של כרטיסים דיגיטליים. חלק מהכרטיסים נמכרו במיליוני דולרים.


NFT cryptokitties
cryptokitties חתולי קריפטו דיגיטלים

חתולים דיגיטלים cryptokitties NFT

אולי המקרה המפורסם ביותר הוא ה-cryptokitties. אלו הם ייצוגים דיגיטליים של חתולים עם זיהויים ייחודיים בבלוקצ'יין של אתריום. כל חתלתול הוא ייחודי ויש לו מחיר באתר. הם מתרבים בינם לבין עצמם ומייצרים צאצאים חדשים, בעלי תכונות והערכות שונות בהשוואה להוריהם.



NFT מועדון היאכטות של הקוף המשועמם

מועדון היאכטות של הקוף המשועמם נולד בימים העליזים של אפריל 2021, כשערך מטבעות הקריפטו זינק והשוק ל־NFTs התפוצץ. NFT (אסימון שאינו בר חליפין) הוא יחידת מידע המאוחסנת בבלוקצ'יין, ומאפשרת רישום של בעלות של פלוני על נכס אלמוני במרשם ציבורי מבוזר שניתן לגשת אליו מכל מקום. ארבעה מייסדי הקוף פעלו בשמות עט, אם כי האתר באזפיד לאחרונה זיהה שניים מהם כגרג סולנו, כותב ועורך בן 32 ו־וויילי ארונו, בן 35. הרעיון היה פשוט, 10,000 קופים, כל אחד עם פנים ותלבושת שונים, וכל אחד יכול להיות בבעלות פרטית. (מקור גלובס)



איך NFT עובד?

בדומה לכסף פיזי, מטבעות קריפטו ניתנים לשינוי, כלומר ניתן לסחור או להחליף אותם האחד בשני. לדוגמה, ביטקוין אחד תמיד שווה בערכו לביטקוין אחר. באופן דומה, יחידה אחת של אתריום תמיד שווה ליחידה אחרת. מאפיין ניתוק זה הופך את מטבעות הקריפטו למתאימים כאמצעי עסקאות בטוח בכלכלה הדיגיטלית. NFT משנים את פרדיגמת ההצפנה על ידי הפיכת כל אסימון לייחודי ובלתי ניתן להחלפה, מה שלא מאפשר לאסימון אחד להיות זהה לאחר. ניתן לשלב NFT אחד עם אחר כדי "לגדל" NFT שלישי.

בדיוק כמו ביטקוין, גם NFT מכילים פרטי בעלות לזיהוי קל והעברה בין מחזיקי אסימונים. אמנים יכולים לחתום על יצירות האמנות הדיגיטליות שלהם עם חתימה משלהם במטא נתונים. NFT הם התפתחות של רעיון מטבעות הקריפטו. מערכות מימון מודרניות מורכבות ממערכות מסחר והלוואות מתוחכמות לסוגי נכסים שונים, החל מנדל"ן דרך חוזי הלוואות ועד יצירות אמנות.

על ידי הפעלת ייצוגים דיגיטליים של נכסים פיזיים, NFT הם צעד קדימה בהמצאה מחדש של תשתית זו. ייצוגים דיגיטליים של נכסים פיזיים כבר היו קיימים בעבר. עם זאת, כאשר ייצוגים אלו משולבים עם היתרונות של בלוקצ'יין העמיד בפני זיוף של חוזים חכמים, הם הופכים לכוח רב עוצמה לשינוי האופן בו הכלכלה הדיגיטלית עובדת.

היתרון המשמעותי של NFT נובע מהעובדה שהפיכת נכס פיזי לדיגיטלי מייעלת תהליכים ומרחיקה מתווכים. NFT המייצגים יצירות אמנות דיגיטליות או פיזיות בבלוקצ'יין מסירים את הצורך בסוכנים ומאפשרים לאמנים להתחבר ישירות לקהל שלהם.

האפשרות המבטיחה ביותר שה-NFT מזמנים הינה ביצירת שווקים וצורות השקעה חדשות. ניתן להדגים זאת באמצעות פיסת נדל"ן המחולקת למספר חטיבות, שכל אחת מהן מכילה מאפיינים וסוגי נכס שונים. אחת החטיבות עשויה להיות ליד חוף בעוד שהשנייה נמצאת במתחם בילוי, ועוד אחת היא רובע מגורים. בהתאם למאפיינים שלה, כל פיסת אדמה היא ייחודית, במחיר שונה ומיוצגת עם NFT. בכך, ניתן לפשט מסחר בנדל"ן, עניין מורכב ובירוקרטי, על ידי שילוב מטא נתונים רלוונטיים בכל NFT ייחודי. Decentraland, פלטפורמת מציאות מדומה בבלוקצ'יין של אתריום, כבר הטמיעה תפיסה נדל"נית זו בפועל. ככל שמכשירי NFT משתכללים ומשתלבים בתשתית הפיננסית, ייתכן שיהיה אפשרי ליישם את אותו קונספט של פיסות אדמה מסוימות השונות בערכן ובמיקום שלהן בעולם הפיזי.



איך רוכשים NFT?

ניתן לרכוש NFT רבים רק באמצעות המטבע אתריום, כך שבעלות על מטבע קריפטו זה ואחסונו בארנק דיגיטלי הוא בדרך כלל הצעד הראשון לרכישה. לאחר מכן ניתן לרכוש NFT דרך כל אחד מהשווקים המקוונים המיועדים לכך, וביניהם OpenSea, Rarible ו-SuperRare.

NFT, המשתמשים בטכנולוגיית בלוקצ'יין בדיוק כמו מטבעות קריפטו, הם בדרך כלל מאובטחים. האופי המבוזר של בלוקצ'יין מקשה, אם כי לא בלתי אפשרי, לפריצת NFT. תוכלו ללמוד עוד על איך ה-NFT עובדים מבחינה טכנית וכלכלית, על ההזדמנויות הרבות שהם מזמנים, וכן על הדרכים הכדאיות ביותר לרכוש ולהשקיע בהם בקורס של קריפטו קולג'.

רוצים ללמוד קריפטו? לחצו על הקישור!


אולי יעניין אותכם גם: איך קונים ביטקוין



bottom of page