top of page
  • תמונת הסופר/תShay David

מה זה מטבע BTC ביטקויין? ואיך קונים אותו?





הביטקוין הוא למעשה פיסה של קוד מחשב הבנוי מ0 ו1 אשר מקבל משמעות וערך אך ורק כאשר הוא נמצא בארנק דיגיטלי המתאים וברשת המתאימה Block-Chain. לצורך ההסבר נפריד רגע בין הביטקוין לבלוקצ'יין, מפתח הביטקוין למעשה ביקש לפתח צורת תשלום בין אנשים בצורה שאינה תלויה בממשל או בבנקים ותתבצע בצורה אנונימית ומאובטחת.


מי המציא את ביטקוין?

בשנת 2008 נוצר מטבע ביטקוין עם פרסום מאמר מפורט שנכתב ע"י סטושי נקאמוטו (שם עט). בשנת 2009 נעשה שימוש מעשי בפעם הראשונה ומאז צבר מיליוני משתמשים ותומכים התורמים מזמנם לפיתוח, תחזוקה והפיכתו לנגיש בכול העולם ולכולם. המערכת בנויה בשקיפות מלאה (קוד פתוח) והיא ניתנת לביקורת ובדיקה בכל עת, מרגע שחרורה היא עצמאית ומתוחזקת ע"י המשתמשים. בעקבות הצלחת מטבע ביטקוין נוצרו מאות מטבעות דיגיטליים אחרים.

כיצד ביטקוין עובד עובד?

ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים בנויים על קוד אפקטיבי ופורץ דרך שחלק משמעותי ממנו מוקדש להצפנה ויצירת ייחודיות (מניעת העתקות). בקוד רכיבים שונים הפועלים יחד ומקיימים את המערכת באופן אוטומטי ועצמאי. האמון של האנשים והרצון שלהם להשתמש במערכת הם המפתח לקיומה ולהצלחתה.

מי "מייצר" את מטבעות ביטקוין?

ביטקוין מונפק באופן שוטף כחלק מתהליך עיבוד עסקאות, תהליך המצריך כוח חישוב משמעותי ולאורך זמן בכדי לפתור משוואות מתמטיות מורכבות. סה"כ כמות המטבעות שניתן להנפיק מוגבלת, ידועה מראש ונעשית בקצב קבוע ויציב של 10 דקות בממוצע. לא יהיו יותר מ 21 מיליון מטבעות ביטקוין.

מי אחראי על ביטקוין?

כולם, כל מי שמשתמש במטבע מעצם השימוש בו, המערכת בנויה על עיקרון הביזור.

מהיכן משיגים?

קניה מבורסה - ניתן לרכוש דרך כרטיס אשראי או העברה בנקאית ממספר בורסות בעולם

קנייה מאדם פרטי - ישנם קבוצות לקניה ומכירה והמון אנשים פרטיים שיכולים למכור לכם ביטקויין תמורת העברה בנקאית או מזומן, אנחנו ממליצים לבדוק ולאמת את האדם שמימנו אתם מתכוונים לקנות לפני הרכישה מכיוון שקיימים המון נוכלים בתחום הזה.

קניה דרך ארנק - אפשרות נפוצה היא רכישה דרך ארנק דיגיטלי דרך כרטיס אשראי

כרייה של ביטקויין - בכלכלת הביטקוין, מחשבים רבים ברחבי העולם מתחרים אחד בשני ומקצים את כוח המחשוב שלהם בחיפוש אחר פיתרון לנוסחאות מתמטיות מורכבות ואלו בתורן מעניקות למחשב היעיל ביותר, כלומר – למחשב הראשון שמוצא את הפיתרון, מטבעות ביטקוין חדשים כשכר על העבודה הקשה שביצע.


מדוע להשתמש בביטקוין?

הערך של הביטקויין ממשיך לעלות בעשרות עד מאות אחוזים בשנה (מנגד הוא גם יורד באותה המידה) ביטקויין נתפס כהשקעה ארוכת טווח משתלמת אשר מי שקנה אותה ליפני שנה עשה עד כה מאות אחוזים על ההשקעה שלו.

רוצים ללמוד איך לקנות ולמכור קריפטו - הרשמו לקורס המסחר בקריפטו שלנו

bottom of page