top of page
  • תמונת הסופר/תArik Afek

מסחר ממונף במטבעות קריפטו - למה זה כל כך מסוכן?

למה הם נמחקים כולם?


אין שום ספק שהמסחר בשוק הקריפטו מעניין ומושך מליוני סוחרים חדשים. התנודתיות, ההזדמנות להרוויח (ולא אחת גם להפסיד), תחושת העצמאות, כל אלה חוברים יחד ומושכים המון אנשים לתחום אשר מאמינים שהשקעה בביטקויין, איטריום וששאר המטבעות הדיגיטלים יהפכו אותם לעשירים או לפחות יספקו עבורם הכנסה גבוהה ויציבה.


כמו שכבר כתבנו, למי שלא מחפש הימורים, מסחר בקריפטו הוא מקצוע וחובה ללמוד כיצד לעשות אותו נכון. אחרת הסיכוי שתאבדו את כספכם גבוה מאוד. גם אם הצלחתם להרוויח, הנפילה תבוא והיא תהיה מאוד מאוד כואבת. זה כמעט בלתי נמנע.


את הפוסט הזה אנחנו מקדישים כדי להסביר, בעיקר לפחות מנוסים ולאלה שחושבים שהם מנוסים אבל לא ממש למדו לעומק את התחום, למה הכל פועל נגדם ולמה הסיכוי שיתרסקו גבוה כל כך.




מסחר ממונף בקריפטו, אז מה זה מינוף?

בתרגום לעברית קלה, יש לכם סכום כסף. אתם לווים מולו כסף נוסף וסוחרים איתו. ככל שתרוויחו, תוכלו להחזיר את ההלוואה, ואם לא כספכם יימחק. מאוד מאוד פשוט (ואכזרי).

זירות מסחר שונות יאפשרו לכם ללוות סכומים שונים של כסף. מבלי להיכנס לפרטים, יש כלל אחד שחשוב להבין.

כאשר אתם לווים כמות שתכפיל את הסכום איתו אתם סוחרים 2X בלעז, על כל שקל שלכם, תקבלו הלוואה של שקל אותה תידרשו להחזיר. אם השוק מתהפך עליכם, זירת המסחר תדאג לקחת את כספכם כדי להחזיר את החוב. זה יקרה, כאשר המטבע יירד ב 50%! אז תישארו ללא כלום. זה אמנם נשמע קיצוני אב לזה קורה, והרבה יותר ממה שאתם חושבים.

אבל זהו המקרה הקל. אם תיכנסו עם מינוף של 5X ירידה של 20% בלבד, וכספכם יימחק. מינוף של 10X וירידה של 10% בלבד תשאיר אתכם ללא כלום, ובהתאמה 20X ורק 5% ירידה ונשארתם בלי כלום ולמקרים הקשים ביותר של מינוף 100X, אחוז אחד בכיוון ההפוך ודי!



ימי התרסקויות בשנה

אחוז ההתרסקויות

התרסקויות (מעל 50%)

מספר ימי נפילות קשות לשנה

אחוז ימי נפילות קשות

ימי נפילות כואבות (מעל 20%)

סה"כ ימי מסחר

מטבע

1.6

0.44

7

13.7

3.76

60

1596

ETH

0.3

0.09

2

10.2

2.85

66

2317

BNB



במילים אחרות, מטבע גדול וחזק כמו BNB, נופל בממוצע לפחות פעם בחודש מעל 20%. הנפילה היא תוך כדי יום אחד, כלומר, בסוף היום אולי הנפילה נספגת והירידה לא משמעותית, אבל זה לא רלוונטי אם ההשקעה כבר נמחקה. כל שנה יהיו גם יום וחצי בממוצע בהם המטבע יאבד מעל 50% מערכו, במהלך יום המסחר, לצור העניין תוך דקות!


בשורה התחתונה, מסחר מונף, או לקיחת הלוואה לצורך המסחר, היא מאוד מפתה וקלה אבל מסוכנת. אין כנראה מישהו שסחר במינוף בקריפטו ולא איבד את הפוזיציה שלו.


בין השאר יש אופציה למסחר בכיסוי הדדי של המטבעות בתיק (CROSS לעומת ISOLATED). זה יפה אבל התרסקות שבאה של כל השוק יכולה מאוד בקלות להביא לא לאבדן השקעה במטבע בודד אלא של תיק המינוף כולו!

אחת לחודש, לקראת סופו יש יום מסחר פרוע יחסית בו מינופי היתר נמחקים ואנשים מאבדים מיליארדים. אל תצטרפו אליהם. הכסף שהרווחתם לא בא בקלות ומה שאתם משקיעים, לא נכון שיימחק. התחושה היא נוראית. לכל אחד, גם לסוחר הכי מיומן שיש.


רוצים ללמוד כיצד לסחור בצורה מקצועית בשוק הקריפטו? כנסו ללינק >> קורס מסחר בקריפטו של קריפטו קולג וקבלו את כל הפרטים על הקורס המקיף בישראל למסחר בקריפטו






bottom of page