top of page
  • תמונת הסופר/תShay David

קניית ביטקוין: איך קונים ביטקוין ומטבעות קריפטו

רבים מעוניינים להשקיע בביטקוין ולרכוש מטבעות קריפטו נוספים, אך הם אינם יודעים איפה להתחיל. אז איך בעצם קונים ביטקוין בישראל, ומהם השלבים השונים לקניית ביטקוין? מהן הדרכים השונות לקניית ביטקוין ומטבעות קריפטו, והאם כל דרכי הרכישה זהות עבור כל מטבע קריפטו, או שאולי יש הבדלים ביניהן? במאמר זה נציג את כל הדרכים לקניית ביטקוין בישראל.


איך קונים ביטקוין

איך קונים ביטקוין: המדריך המלא

בעקבות הפופולריות הגדולה של הביטקוין בשנים האחרונות, בארץ ובעולם, עוד ועוד דרכים נוצרו בכדי לקנות ביטקוין בישראל ומסביב לעולם. חלק מהדרכים נחשבות לקלות יותר וחלק למעט יותר מסובכות, אך ההבדל העיקרי בין כל שיטה ושיטה הוא העמלות הנגבות בעבור קניית הביטקוין, וכן מידת הסיכון שהיא מגלמת. אך ראשית, חשוב קודם כל להבין מה זה ביטקוין ולמה כל כך הרבה אנשים מתעניינים באיך קונים ביטקוין.


מה זה ביטקוין?

אז מה זה ביטקוין? ביטקוין הוא מטבע קריפטו מבוזר שנוצר בינואר 2009. המטבע נהגה לראשונה ב"מסמך הלבן", מסמך שפורסם על ידי דמות או קבוצת אנשים בשם סאטושי נקמוטו. עד היום זהותו של נקמוטו איננה ידועה. ביטקוין מציע הבטחה לעמלות עסקה נמוכות יותר מאשר מנגנוני תשלום מקוונים מסורתיים, ובניגוד למטבעות שהונפקו על ידי הממשלה, הוא מופעל על ידי רשות מבוזרת.

כעת נסביר את הדרכים המקובלות לקניית ביטקוין ומטבעות קריפטו ועל ההבדלים המהותיים ביניהן. לבסוף, נסקור גם את שער ביטקוין דולר כיום, ונדון בחשיבות של ארנק ביטקוין, ארנק קריפטו וקורס קריפטו לאלו מכם שמעוניינים ללמוד עוד על הנושא.


כריית ביטקוין קריפטו
מערכת מחשבים ולכרייה של קריפטו ומטבעות קריפטו

כריית ביטקוין

לפני שמדברים על דרכים לקניית ביטקוין בישראל, חשוב שתדעו שלא חייבים לקנות, אפשר גם לכרות. כרייה באופן עצמאי נחשבת ליקרה, אבל באותו זמן, אתם מרוויחים את התגמול הבלעדי על ההשקעה שלכם. ציוד כרייה לוקח הרבה אנרגיה. הציוד יוצר זמזום מתמיד של מאות שבבים רצים כדי למצוא את ה-hash הדרוש מהר יותר מכל כורה אחר ובכך להרוויח ביטקוין.

ההשקעות הכרוכות הן הקמת חלל קריר, מאוורר, גדול ומרוחק להתקנת חוות הכרייה. לכך מתווספת העלות הגבוהה של אסדות כרייה, משמע, ציוד הכרייה עצמו. מומלץ רק למי שמוכן להשקיע הרבה ולטווח ארוך.


איך לקנות ביטקוין באשראי?

איך קונים ביטקוין באשראי? בגדול, כמו שקונים כל סחורה אחרת ברשת. ניתן לקנות ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים באמצעות כרטיס האשראי הרגיל דרך חברת החלפן Bits of Gold.

לאחר שפותחים משתמש באתר החברה הכולל תהליך של אימות זהותכם כלקוחות, ניתן לבצע את פעולת ההמרה תמורת תשלום עמלה, וכן ניתן לשלם באמצעות העברה בנקאית או הכנסת פרטי האשראי, כמו כל רכישה באינטרנט. גם חברת Bitcoin Change מספקת שירותי חלפנות לקניית ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים, גם כן בכל דרכי התשלום המקובלות.

כמו כן ניתן להצטרך לכל אחת מהבורסות העולמיות ולרכוש דרכם באמצעות כרטיס אשראי.

  • Binance

  • Kraken

  • Crypto.com

  • CEX

  • Bitfinex


ארנק קריפטו

ארנק קריפטו / ביטקוין / למטבעות דיגיטלים

לפני שקונים ביטקוין או מטבעות קריפטו דרך חברת החלפנות, חשוב מאוד לפתוח ארנק קריפטו, משמע, ארנק ביטקוין דיגיטלי. ארנק קריפטו הוא כלי חיוני לקנייה, מסחר ומכירה של מטבע קריפטו. סוחרים צריכים אותם כדי לאחסן קריפטו בצורה מאובטחת, כמו גם כדי להגן ולאמת מידע בנוגע לעסקאות קריפטו. בין אם מדובר בארנק חומרה המאחסן באופן "קר" או תוכנה, המאחסנת באופן "חם", ארנקי קריפטו מותאמים אישית מציעים לסוחרים פתרונות ייעודיים לאחסון מטבעות הקריפטו והביטקוין.

לכן, אם תרצו לקנות ביטקוין, תצטרכו לפני זה לרכוש ארנק דיגיטלי ביטקוין. לארנק הזה תהיה בעצם כתובת דיגיטלית אליה ישלח הביטקוין, שהרי למטבע קריפטו אין גרסת מזומן, הם מתקיימים רק באופן דיגיטלי. לכן, ארנק דיגיטלי ביטקוין הוא הכרחי בכדי למען קניית ביטקוין בישראל ובעולם בכלל.

ארנק דיגיטלי לביטקוין עלול להתפס כהוצאה ראשונית גבוהה, אך כדאי לזכור שהבטיחות של הארנק היא חשובה ביותר. זוהי הוצאה חד פעמית שתשמור על הביטקוין שלכם.

רוצים לדעת עוד על ארנקים קראו כאן >>> ארנקים מומלצים לקריפטו / בעטקוין


כספומט קריפטו
כספומט קריפטו: אדם רוכש ביטקוין באמצעות כספומט

איך קונים קריפטו דרך כספומט?

חברת Bits of Gold הציבה כספומט ביטקוין בכתובת אחוזת בית 1 בתל אביב, דרכו גם ניתן לקנות ביטקוין ומטבעות קריפטו באותו האופן. העמלה על הרכישה דרך כספומט ביטקוין היא כחמישה אחוזים וניתן לבצע רכישה רק באמצעות מזומן.

כמו כן, לא ניתן למכור ביטקוין דרך הכספומט, כפי שאי אפשר למכור שקלים בכספומטים של הבנקים. ישנם כספומטים נוספים גם בנתניה, ברחוב שער העמק 3, הרצליה, בשנקר 2, ובירושלים, בש"י עגנון 20, והם של חברת החלפנות Bitcoin Change בישראל.


איך קונים ביטקוין במזומן?

כאמור, דרך כספומט הביטקוין של חברת Bits of Gold ניתן לקנות ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים באמצעות כסף מזומן בלבד. בנוסף, חברת החלפנות מאפשרת להגיע אליה לאחד הסניפים ולבצע המרה במזומן, ממש כמו כל חלפן כספים רגיל של מט"ח. אותו הדבר תקף גם לכספומטים ולסניפים של חברת Bitcoin Change.

דרך נוספת היא רכישת ביטקוין במזומן מאדם פרטי בדרך זאת אתם למעשה מבצעים עסקה מול אדם פרטיולא מול גוף, חברה או חלפן מורשה ישנם מספר קבוצות טלגרם ווטסאפ אשר אנשים פרטיים קונים ומוכרים בהם מטבעות קריפטו אני חייב לציין שמדובר על דרך מסוכנת ביותר ואני אישית מכיר מספר אנשים שנעקצו ע"י נוכלים בצורה זאת.



איך קונים ביטקוין דרך אדם פרטי?

קניית קריפטו דרך אדם פרטי מכונה שיטת עמית לעמית (peer to peer, P2P). ישנן הרבה דרכים לעשות זאת, או דרך בורסות הקריפטו המובילות, אשר להן יש לרוב פלטפורמת P2P בה אפשר להעביר ישירות כספים לכתובת הארנק של מישהו אחר, או באמת דרך מסחר ישיר עם האדם הפרטי, ללא תיווך מצד הבורסה שלוקחת לרוב עמלות. ברמת העקרון, אפשר להחליט עם אותו אדם על פרטי העסקה, ופשוט לבצע העברת כספים רגילה בין הארנקים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שמסחר מול אנשים אנונימיים הוא מסוכן ביותר. עולם הקריפטו ידוע ברמאויות הרבות שמתרחשות במסגרתו, גם בתוך הפלטפורמות הכביכול בטוחות ביותר. מסחר מול אדם אנונימי שאינכם יודעים את זהותו וללא ערבות של שום ארגון עלול להסתיים בעקיצה שיכולה לעלות לכם הרבה מאוד כסף.


בינאנס - רכישת קריפטו
בורסת בינאנס הבורסה הגדולה בעולם למטבעות קריפטו

בורסות מובילות בעולם לרכישת ביטקוין

אם יש בחזקתכם מטבע דולר או אירו וברצונכם לקנות ביטקוין או מטבע קריפטו באמצעותו, אתם יכולים בקלות לפתוח משתמש באחת מבורסות הקריפטו המובילות בעולם. השמות הגדולים שכדאי לכם לבדוק הם

  • Binance

  • Kraken

  • Crypto.com

  • CEX

  • Bitfinex

ועוד רבות אחרות.

מודל הרווח של הבורסות הללו הוא באמצעות עמלות רכישה וקנייה, משמע, כל פעם שתמכרו או תקנו מטבע קריפטו באמצעותן, תצטרכו לשלם עמלה מסוימת. את הכספים ניתן למשוך לארנק הקריפטו האישי שלכם או להשתמש בארנק שמספקת הבורסה בעצמה.


בורסות ישראליות לרכישת מטבעות קריפטו

אם בורסת מסחר נשמעת כמו רעיון טוב, אבל לא מתחשק לכם לרכוש מט"ח לפני כן, בורסת המסחר הישראלית Bit2C מאפשרת קניית ביטקוין בישראל באמצעות השקל. המנגנון הוא זהה לבורסות הגדולות מחו"ל, רק שבמקום דולר או אירו ניתן לקנות ולמכור באמצעות השקל. Bit2C גובה עמלה של אחוז אחד על כל פעולת קנייה או מכירה של קריפטו דרכה.


שער ביטקוין דולר

נכון לכתיבת שורות אלו, שער ביטקוין דולר הינו כ-36,400 דולרים אמריקאים עבור רכישת מטבע ביטקוין אחד, מה שמשאיר את הביטקוין מטבע הקריפטו החזק ביותר בעולם. הביטקוין נמצא במגמת ירידה בחודש האחרון ממחיר של 48,000$ למחיר הנוכחי מדובר על ירידה של מעל 24% ב37 ימים. כמו כן, כדאי לציין שאתם תמיד יכולים לקנות חלקים קטנים מאוד של ביטקוין, גם במסכומים מזעריים החל מ 10$ ויש גם פלטפורומות שניתן לקנות בסכומים קטנים יותר לכן ממש לא צריך לגייס עשרות אלפי דולרים בשביל להתחיל לסחור בביטקוין או בשאר המטבעות הקריפטוגרפים

האתר המומלץ ביותר למעקב אחרי שער הביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו הוא אתר טריידינג וויו - trading view

להרשמה לאתר בחינם לחצו כאן > טריידינג וויו



קריפטו קולג: קורס מסחר בקריפטו

במידה ואתם מעוניינים לגלות עוד על רבדי עולם הקריפטו, המשתנה ומתפתח חדשות לבקרים, אנו ממליצים לכם להצטרף אלינו לקורס קריפטו קולג'. בקורס נעבור יחד על כל מה שיש לדעת על עולם הקריפטו. במהלך הקורס תלמדו איך לנהוג בכל מצב משתנה של שוק הקריפטו ההפכפך, כך שצוכלו לנצל את מצב השוק ולרכוש ביטקוין או כל מטבע קריפטו אחר ולייצר הכנסה שיטתית וקבועה בכל מצב מנכסי קריפטו.

הקורס יכלול אסטרטגיות מוכחות להשקעה בקריפטו וכן יעניק לכם ידע מתקדם בניתוח השוק ובניית תחזיות לעתיד. תוכלו למצוא עוד פרטים על הקורס בקישור >> קורס מסחר בקריפטו

נכתב ע"י שי דוד


bottom of page